جزئیات جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس در خانه معلم سرعین
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
جزئیات جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس در خانه معلم سرعینجلسه ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات خانه معلم سرعین تشکیل شد.

به گزارش ارتاویل نیوز ،دکتر صابر سپهری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن قدردانی از حضور  اعضای کمیسیون و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش موارد مربوط به انتظارات معلمان و ارتقای منزلت و جایگاه آنان، رفع مشکل معیشتی تصریح برای عملی شدن نظام رتبه بندی معلمان، اختصاص اعتبار ویژه برای استانداردسازی تجهیزات هنرستان ها، تخصیص اعتبار برای احداث خوابگاه شایسته برای دانشگاه فرهنگیان و اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی و پرورشی، تأمین اعتبار لازم برای بازنشستگی پیش از موعد، پیگیری جدی قانون تأسیس مدارس غیردولتی و مسایل ضروری دیگر آموزش و پرورش استان را مطرح کرد.

نایب رییس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود:رتبه بندی معلمان، ماندگاری نیرو و منزلت اجتماعی معلمان را تضمین می کند و دولت می تواند پس از تصویب آن را اجرا کند و مجلس هم حمایت لازم را انجام خواهد داد.

جبارکوچکی زاده تصریح کرد:اجرای نظام رتبه بندی بیش از هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد که اجرای آن بعید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد:طی بازدید های که انجام شده وضعیت دانشگاه فرهنگیان در کل کشور در شرایطی بدی قرار دارد واین رویه نگران کننده است  دانشگاه فرهنگیان که یک دانشگاه استراتژیک است و نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت را دارد.

 وی افزود:طرح هیأت امنایی کردن آموزش و پرورش همانند وزارت آموزش عالی در راستای سند تحول بنیادین به مجلس ارائه شده و در حال بررسی است و در صورت تصویب، بسیاری از مشکلات بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش با ردیف های معین ابلاغ و حل می شود.

 

وی با تشریح برنامه های سفر کمیسیون به استان ها افزود: سفر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی آشنایی با برنامه ها، فعالیت ها، امکانات و بررسی مسایل و مشکلات آموزش و پرورش و دانشگاه ها که طی فرایند خاصی انجام می گیرد در شش سفری که به استان ها داشتیم با گروه بندی اعضا ابتدا بازدیدهای میدانی با حضور مسئولان مربوط انجام می گیرد، سپس طی نشستی نتایج بازدیدها با حضور مسئولین بررسی نظر و دیدگاه آنها را نیز در حضور مسئولان وزارتی می شنویم.

نایب رییس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  با اشاره به این که در این سفرها کاملا مسایل و مشکلات آموزش و پرورش را احساس کرده ایم ادامه داد: جمع بندی مطالب و موارد در تهران با حضور وزرای آموزش و پرورش، آموزش عالی، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بررسی و پس از تبادل نظر تصمیمات و راهکارهای لازم برای حل مشکلات انجام می گیرد.

برات سلیمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل هم مسایل امور اداری، دیون و مطالبات معلمان ناشی از صدور احکام کارگزینی، رفع مشکل امضای رتبه های نخبه و عالی از طرف معاونت راهبردی ریاست جمهوری، اعتبار سرانه مدارس عادی و شبانه روزی و سایر موارد امور اداری و مالی مطرح کرد.

یاور وحدتی پور مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گزارشی از اقدامات عمرانی، کمی اعتبار تخصیصی، چالش های این حوزه از جمله افزایش قیمت ها و کاهش اعتبارات عمرانی که تکمیل پروژه های نیمه تمام را با مشکل مواجه می سازد، تجدید نظر در مواد 46 و 48 قراردادهای احداث واحدهای آموزش و پرورشی تا دست کارفرما برای واگذاری پروژه به پیمانکار دیگر ارائه داد.

علی ورودی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نیز به نمایندگی از مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق مسائل مربوط به حوزه آموزشی و پرورشی، کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی، مشکل تجهیزات هنرستان ها، کمبود نیروهای خدماتی، موارد رفاهی کارکنان اداری و مطالبات معلمان، اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلمان، استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان ،رفع تبعیض در برقراری و پرداخت حقوق بین معلمان و کارکنان سایر دستگاه ها ارائه داد.

حاشیه های این نشست ،کسالت "مرضیه گرد"معاون وزیرآموزش و پرورش که مانع از گفتگو وی در جلسه شد.

انتهای خبر/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 6 تير 1393برچسب:, ] [ 1:13 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 114884
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1